Filtr podżwirowy z kaskadą.

Moderator: =Fresz=

Filtr podżwirowy z kaskadą.

Postprzez Hotei » Śr 02 gru, 2015 20:10

Witam. Zamierzam pozbyć się filtra gąbkowego z kostki nano. Psuje jej wygląd. Zastanawiam się nad połączeniem filtra podżwirowego i kaskady.
Nie mam jednak doświadczenia, w stosowaniu podżwirówki ;-)
Na Lubuskim forum akwarystycznym znalazłem takie fajne rozwiązanie, zastanawiam się jak długo posłuży? Co powoduje że takie filtry sie zapychają, czy moc pompy jest źle dobrana, czy ktoś z kolegów zastosował taką kombinacje u siebie, na ile pomoże wrzucenie ceramiki na ruszt ?
Zamówiłem filtr podżwirowy, wcześniej jednak zakupiłem Amazonię powder, jak myślicie jest zbyt drobna ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W ten sposób zyskam w kostce więcej miejsca, Stare rozwiązanie z prefiltrem na wlocie z kaskady, pozwoliło mi czyścić gąbki i wkłady raz na miesiąc, dwa więc jest rewelacyjne. Chciałbym jednak go poprawić jeśli to możliwe. Nie rozwiązuje bowiem problemu zanieczyszczania podłoża, więc i tak trzeba będzie zrobić przy dużej obsadzie za jakiś czas restart.
Może coś doradzicie ?

Inna sprawa, zastanawiam się jaki jest sens stosowania czegoś takiego. Przecież tu czegoś brak. Taka filtracja spowoduje w pewnym momencie katastrofę w akwarium. Poprawnie, powinna być podłączona do kubła.
Obrazek

Prosiłbym o wypowiedzi na temat, lecz jeśli ktoś ma potrzebę krytyki, niech będzie konstruktywna ;-)
Avatar użytkownika
Hotei
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 484
Dołączył(a): Śr 25 lis, 2015 16:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Filtr podżwirowy z kaskadą.

Postprzez Inc0gnit0 » Śr 02 gru, 2015 20:49