Pytanie o rili

Pytania i informacje na temat naszych uroczych, wielonogich, podwodnych stworzeń

Moderator: =Fresz=

Pytanie o rili

Postprzez majkelpast » Pt 01 wrz, 2017 14:13

Witam wszystkich. Niedawno wróciłem do akwarystyki, postawiłem baniaczek żeby dojrzewał, czas myśleć o obsadzie. Na pewno będą to neocaridiny. Intrygują mnie zwłaszcza odmiany rili. Nie potrafiłem jednak odnaleźć odpowiedzi na kilka pytań, które mnie nurtują w związku z nimi. Mianowicie czy jest sens i celowość trzymać wraz z nimi krewetki o pełnym kolorze np. orange rili ze "zwykłymi" orange'ami (czy wręcz sakurami)? Druga kwestia - czy, skoro powstają one poprzez chów wsobny, należy cały czas utrzymywać tę samą pulę genową w stadzie, czy co jakiś czas dokupywać osobniki rili (oczywiście tego samego koloru) z zewnątrz? Pozdrawiam!
majkelpast
Potencjalny Maniak
 
Posty: 11
Dołączył(a): Wt 03 cze, 2008 19:26

Re: Pytanie o rili

Postprzez Raffy » N 03 wrz, 2017 18:19

No chłopaki co taka cisza :)

Nie znam się tak dobrze, bo mamy tu takich mistrzów 8-) Ale powiem conieco z własnego doświadczenia, rili wyskakiwały mi czasami z ustabilizowanej linii hodowanej od lat. W 2010roku miałem akwarium pełne yellowów, naprawdę ładne cytrynki i zaczęły wtedy wyskakiwać zielone z żółtym pasem (naprawdę cudne, a ja je potraktowałem jak odpad... green jade teraz to nic przy tamtych) oraz rili. Wydaje mi się, że rili jest silnie dominujące, bo potem zaczęło się pojawiać więcej takich osobników, ale i normalne yellowy też się pojawiały.

Widziałem rili orange sakury, naprawdę świetne były.

Same stadko orange rili też zaj... się prezentuje :) Skoro Ci się takie i takie podobają, możesz je bez problemu łączyć. Kundli z tego nie będzie :)
Raffy
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 695
Dołączył(a): Pt 28 maja, 2010 18:22

Re: Pytanie o rili

Postprzez Aga » Pn 04 wrz, 2017 07:24