e-krewetki - podejście do klienta_2

Otwarta 24h/dobę 7 dni w tygodniu kawiarenka.
Dla tych którzy nigdy nie mają dosyć pisania

Moderator: =Fresz=

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez CryMore » Cz 09 lut, 2017 23:14

Każdy ma lepsze i gorsze dni. Zarówno sprzedawcy jak i klienci. Wypadałoby się wtedy w szafach pozamykać, ale przecież trzeba żyć. Znam Piotra, bo przygodę zacząłem od zakupów u niego. Wziąłem tego towaru bardzo bardzo dużo, ale dlaczego właśnie zrobiłem i robię zakupy u niego? Ponieważ nigdy nie odmówił mi pomocy, rady czy zwykłej rozmowy na temat zdrowego podejścia do tematu krewetek. Robić zakupy będę starał się tylko u niego. A jeśli chodzi o Twoją sytuację, to podsumuję - nie pykło. Nikogo nie tłumaczę, jednocześnie wiem, że Piotr robi to sam, zapieprza z wywalonym jęzorem, żeby każdy z nas miał paczkę na następny dzień. Ostatnią przesyłkę wysłał mi w sobotę. Zrozum jego punkt widzenia - paczka odebrana, koleś pisze, że nie odebrał, chce kolejną paczkę, (nie wiem na ile były zakupy - przyjmij 100zł) Piotr pisze Ci, że DPD informuje, że paczkę doręczyło, Ty twierdzisz, że nie i chcesz towar, wtedy on wszczyna zwyczajną procedurę wyjaśniającą, Ty czekasz. Tak to niestety wygląda. Dlatego wyluzuj, zapal szluga, przytul żonę, a jutro zgadaj się z Piotrem przez tel. i zakopcie topór. Uwierz mi mało jest takich ludzi jak on, warto jest ich docenić i czasem odpuścić.

Co do SK to narzekał na psucie rynku? No pewnie, rynek byłby cudowny gdybym miał na sprzedaż 200 taiwanów po 500zł zamiast po 10. Już wybierałbym nowe auto.
CryMore
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 581
Dołączył(a): Pn 25 lip, 2016 22:09
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki / Warszawa

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez perwersja. » Pt 10 lut, 2017 00:01

CryMore napisał(a):Każdy ma lepsze i gorsze dni. Zarówno sprzedawcy jak i klienci. Wypadałoby się wtedy w szafach pozamykać, ale przecież trzeba żyć. Znam Piotra, bo przygodę zacząłem od zakupów u niego. Wziąłem tego towaru bardzo bardzo dużo, ale dlaczego właśnie zrobiłem i robię zakupy u niego? Ponieważ nigdy nie odmówił mi pomocy, rady czy zwykłej rozmowy na temat zdrowego podejścia do tematu krewetek. Robić zakupy będę starał się tylko u niego. A jeśli chodzi o Twoją sytuację, to podsumuję - nie pykło. Nikogo nie tłumaczę, jednocześnie wiem, że Piotr robi to sam, zapieprza z wywalonym jęzorem, żeby każdy z nas miał paczkę na następny dzień. Ostatnią przesyłkę wysłał mi w sobotę. Zrozum jego punkt widzenia - paczka odebrana, koleś pisze, że nie odebrał, chce kolejną paczkę, (nie wiem na ile były zakupy - przyjmij 100zł) Piotr pisze Ci, że DPD informuje, że paczkę doręczyło, Ty twierdzisz, że nie i chcesz towar, wtedy on wszczyna zwyczajną procedurę wyjaśniającą, Ty czekasz. Tak to niestety wygląda. Dlatego wyluzuj, zapal szluga, przytul żonę, a jutro zgadaj się z Piotrem przez tel. i zakopcie topór. Uwierz mi mało jest takich ludzi jak on, warto jest ich docenić i czasem odpuścić.

Co do SK to narzekał na psucie rynku? No pewnie, rynek byłby cudowny gdybym miał na sprzedaż 200 taiwanów po 500zł zamiast po 10. Już wybierałbym nowe auto.


Otóz to, ja jak chce coś szybko i na już, to jedyna szansa, to właśnie Piotr. Każdy ma słabsze dni. Zamawiałam u niego wiele razy, 2-3 razy był problem z kompletnym zamowieniem, ale nie było problemu by coś dosłał, nawet, gdy wysyłka przekraczała wartość danego produktu. Raz był problem z kurierem i fakt, też musiałam sama to załatwić, ale wiem, że sprzedawcy zwykle się z tym cielą przeokropnie, co do jednego, a że kurierzy się mnie już boją, to załatwiłam to sama i szybko.
--> http://www.schangri.pl <-- no kici kici :3 taś taś
Avatar użytkownika
perwersja.
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn 01 sie, 2016 18:28

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez Agnieszk » Pt 10 lut, 2017 00:19

Witam. Jasiu ukradł a Cygana powiesili, dla mnie sprawa jasna jak słońce, Sprzedawca wybiera firmę kurierską do nadania przesyłki i odpowiada za nią, przesyłka nie dotarła do Kupującego o czym Sprzedawca został poinformowany przez Kupującego powinien jak najszybciej skontaktować się z Firmą kurierską czy i gdzie przesyłka została dostarczona i kto pokwitował jej odbiór, a dowiedziawszy się, że to nie Kupujący odebrał przesyłkę powinien jak najszybciej wysłać towar po raz drugi do Kupującego z przeprosinami za zaistniałą sytuację i naprawić szkodę a od Firmy Kurierskiej następnie dochodzić swoich strat. Kupujący zapłacił za towar z dostarczeniem czyli zawarł umowę ze Sprzedającym i wywiązał się z niej w swojej części umowy czego nie można powiedzieć do końca o Sprzedawcy. W tym wypadku Kupujący we własnym zakresie odnalazł przesyłkę i tylko dlatego umowa została dokończona a powiem Wam, że ja na pewno bym jej nie szukała chyba, że były by w niej żywe krewetki. Przynajmniej tak powinna być prowadzona sprzedaż przez Firmy wysyłkowe a inna sprawa, że Firmy narzucają nam kupującym często swoje regulaminy które są nie zgodne z obowiązującym prawem i bazują na tym, że Kupujący nie pójdzie do Sądu za te pare złote czy grosze które zapłacił ( do tego mała szkodliwość szkody dla Policji ). Perwersja bez urazy - Tak Sprzedający ciężko pracuje, ja wiem a mi to pieniążki dają za frajer i ja nie muszę pracować na nie nie raz i po 12 godzin ażeby odłożyć parę groszy na zakupy dla swoich podopiecznych. Pozdrawiam Agnieszka
Agnieszk
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 223
Dołączył(a): Cz 13 paź, 2016 14:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez =Fresz= » Pt 10 lut, 2017 10:13

Mi jeszcze nigdy przez głowę nie przeleciało żeby obwiniać sprzedawcę za to że kurier zawinił. W zakup internetowy wpisane jest ryzyko związane z przesyłką i z tym powinien się liczyć kupujący. Co innego kiedy sprzedający ma zatrudnionych na swoją firmę swoich kurierów i za nich ręczy. Chore prawo pisane na kolanie. Nie żebym bronił Piotra bo się nie znamy i raptem z 3 razy zrobiłem u niego zakupy ale bądźmy poważni heh
Avatar użytkownika
=Fresz=
Moderator
 
Posty: 7215
Dołączył(a): Cz 27 gru, 2007 21:16
Lokalizacja: Toruń

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez Dzordz » Pt 10 lut, 2017 10:55

Ni też się nie mieści w głowie obwinianie sprzedawcy za to.
W zyciu bym na to nie wpadł.
Winny powinien być klient. :)

A powaznie. Tu chodzi tylko o odpowiednie podejście do tematu. Tutaj to nie zagrało jak trzeba.
Dzordz
Potencjalny Maniak
 
Posty: 19
Dołączył(a): So 17 paź, 2015 08:25

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez =Fresz= » Pt 10 lut, 2017 11:16

A klient z jakiej racji? :-P winny jest kurier i ja z tym bym zrobił porządek.

Tak jak obiecałem podaję kontakt do laski z centrali DPD (ja miałem akcję w 2015r więc może już na tym miejscu jest ktoś inny)
Małgorzata Ostrowska-Markowska
stacjonarny 71 368 53 24 albo kom. 502 777 265

Możesz nasmarować na kuriera i albo będziesz miał na rejonie nowego albo ten aktualny z następną paczką przyjdzie żeby dać Ci prosto do rąk własnych.
Avatar użytkownika
=Fresz=
Moderator
 
Posty: 7215
Dołączył(a): Cz 27 gru, 2007 21:16
Lokalizacja: Toruń

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez kaboom » Pt 10 lut, 2017 11:22

=Fresz= napisał(a):Mi jeszcze nigdy przez głowę nie przeleciało żeby obwiniać sprzedawcę za to że kurier zawinił. W zakup internetowy wpisane jest ryzyko związane z przesyłką i z tym powinien się liczyć kupujący. Co innego kiedy sprzedający ma zatrudnionych na swoją firmę swoich kurierów i za nich ręczy. Chore prawo pisane na kolanie. Nie żebym bronił Piotra bo się nie znamy i raptem z 3 razy zrobiłem u niego zakupy ale bądźmy poważni heh

Freszu, za paczkę odpowiada sprzedający dopóki kupujący nie podpisze własnoręcznie odbioru. Koniec kropka. Jeśli kurier zostawia paczkę u kogoś innego to robi to na swoją odpowiedzialność. W takim wypadku sprzedający powinien rządać od firmu kurierskiej rekompensaty za zaginioną/niedostarczoną paczkę. Klient nie ma nic do kuriera bo to nie on podpisaną ma z nimi umowę.
Nie zgodzę się z Tobą że to kupujący powinien odpowiadać za paczki, skoro sprzedający wybrał taki rodzaj sprzedaży (sklep online) to musi odpowiadac za całokształt, w tym również za dostarczenie towaru. Jak otworzy sklep stacjonarny to jego odpowiedzialność za dostarczenie kończy się z momencie wybicia paragonu. Jeśli chodzi o wysyłkę żywych zwierząt to tu sprawa wygląda trochę inaczej, bo raczej nikt z dużych firm kurierskich nie oferuje takiej usługi i tu faktycznie często składa się odpowiedzialność na kupującego ale sam wiesz, że jak się coś dzieje to większość sprzedających bierze zgony na siebie, tym niemniej to już kwestia podejścia do klienta.
Nie staję tu po żadnej ze stron ale przedstawiam swój punkt widzenia.
Ja także nie lubię jak płace za kuriera 2x tyle co za pocztę a przesyłka przychodzi po tygodniu lub dłużej. Po to są kurierzy aby towar dotarł w ciągu max 48h (nie dotyczy świąt :mrgreen: ).
kaboom
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 784
Dołączył(a): Wt 07 sty, 2014 19:47
Lokalizacja: Kielce

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez =Fresz= » Pt 10 lut, 2017 11:28

Jeżeli ma podpisaną umowę to oczywiście wtedy nie ma co dyskutować, a jak jest rzeczywiście to tego nie wiemy.
Avatar użytkownika
=Fresz=
Moderator
 
Posty: 7215
Dołączył(a): Cz 27 gru, 2007 21:16
Lokalizacja: Toruń

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez stan_shrimps » Pt 10 lut, 2017 12:11

1. Sprzedający odpowiada za paczkę do momentu dostarczenia przez kuriera/listonosza na adres kupującego...a nawet dłużej bo jak rozpakujesz paczkę tydzień czy dwa później i będzie czegoś brakowało to masz prawo reklamacji.
2. Jeżeli nie dotrze do Ciebie przesyłka nierejestrowana to i tak sprzedający ma obowiązek rzecz dostarczyć, przerzucanie odpowiedzialności na kupującego to klauzula niedozwolona również przy krewetkach,
3. Przy wysyłce krewetek nie mamy prawa do reklamacji uszkodzeń, bo jak im pokażecie paragon czy przelew na rzeczy których nie można wysyłać to możecie się liczyć z karą do kilku tys. Można reklamować tylko brak listonosza/kuriera na adresie w przypadku awizo i/lub czas dostarczenia.
4. Przy wysyłce na adres gdzie znajduje się kilka firm musi być podana nazwa firmy.
5. Sprzedający od osoby która bezprawnie (np. przez pomylenie przez niego adresu) weszła w posiadanie rzeczy (paczki/zawartości paczki) może żądać jej odesłania, oczywiście ponosi jej koszt, jeżeli ktoś się przed tym uchyla jest to bezpodstawne wzbogacenie i może się wiązać z dość dużymi nieprzyjemnościami.
6. Kupujący może zrezygnować z zakupu przed otrzymaniem paczki.
7. Fresz-Ty wybierasz tylko formę dostawy, a sprzedający wybiera kuriera itd. Sytuacja się zmienia kiedy chcesz inną formą niż sklep oferuje. Wtedy moment wydania rzeczy to moment odbioru przez kuriera i całą odpowiedzialność spada na kupującego. Jeżeli sprzedający oferuje jakąś formę wysyłki to on za nią odpowiada. Ty wybierasz list polecony priorytetowy który w swojej ofercie ma też inpost (nie mylić z polecony allegro), sprzedający może wybrać PP lub inpost...a różnica olbrzymia.

W tej sytuacji, trzeba było napisać że rezygnujesz korzystając z prawa do rezygnacji bez podania przyczyn i zrobić zamówienie gdzie indziej. Jeżeli czegoś brakuje w paczce to sprzedający na własny koszt ma to dosłać niezwłocznie. Sytuacja pokazuje że właściciel sklepu e-krewetki powinien się troszkę doszkolić żeby nie mieć problemów.

Co do jakości obsługi...Nie lubię pisać opini o innych dlatego powiem Wam jak ja to widzę i jakie mam doświadczenia. Zajmujemy się sprzedażą rzeczy które sami produkujemy na indywidualne zlecenie klienta. Klient prywatny, produkty drogie od kilku do kilkunastu tysięcy, czasem kilkadziesiąt. Czasami musimy zagryzać zęby bo chętnie odesłał bym kogoś z kwitkiem, ale wiem jak sam bym chciał być potraktowany i każdemu poświęcamy tyle czasu ile to konieczne mimo, że niektórzy są naprawdę wymagający i trzeba z nimi spędzić czasem 8-10 godzin zanim ustalimy szczegóły, odebrać z 15 telefonów. Jednak wiele osób składając zamówienie za główny powód podaje miłą i fachową obsługę, indywidualne podejście do klienta. I tą drogą powinni iść wszyscy którzy chcą aby ich biznes się rozwijał. Wtedy klient wraca i ściąga 5 innych.

Edit do postu kaboom:

Jako sprzedający nie możesz zrzucić odpowiedzialności za zgony na klienta. Ma być dostarczone żywe koniec kropka. Skoro zgadzasz się na wysyłkę zwierząt to mają dojść żywe. Klauzula "wysyłka na odpowiedzialność kupującego" jest niedozwolona na pewno w przypadku B2C, ale w przypadku C2C też każdy sąd tak orzeknie.

Edit: doczytałem wpis właściciela z innego tematu: Człowieku-powołujesz się na znajomości z policjantami? Że hodują krewetki? Strzelasz sobie sam w kolano oj baaaaardzo...każdy sąd w przypadku niedostarczenia paczki przywali Ci nawet zawiasy. I nie ważne czy się pomyliłeś czy kurier zawalił. Kupujący w tej sytuacji uratował Twoje kilkadziesiąt czy tam kilkaset złotych. Jemu kompletnie nie musiało zależeć na jej odzyskaniu, zapłacił-nie dostał paczki tyle.

Napiszę taką historię:
znajomy sprzedaje na allegro, zmienił asortyment, zmienił maile, zmienił nr konta, przeprowadził się też. Ktoś wpłacił na jego konto 180 zł za przedmiot. On go nie wysłał bo nie sprawdzał konta, nie miał możliwości odbioru korespondencji która przychodziła z sądu. Został wyciągnięty na granicy z autokaru w kajdankach, wywieziony 600 km do prokuratury, to taxi kosztowało go 2000 zł, 2 tygodnie w areszcie i zawiasy na 2 lata po dobrowolnym poddaniu się karze. Mimo że chciał kupującej wypłacić rekompensatę w wysokości kilku tys. zł. Dostał wyrok za oszustwo i wyłudzenie, papiery na całe życie - KARANY dziękuję, więcej się nie wypowiadam

Więcej też kupował nie będę, chociaż i tak tego często nie robiłem, ale np. ostatnia paczka grubo ponad 300 zł i zazwyczaj takie paki lecą do mnie.
stan_shrimps
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 387
Dołączył(a): Wt 26 mar, 2013 01:09

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez raiders » Pt 10 lut, 2017 13:47

Nie ma to jak z igły zrobić widły ... :D nie raz nie dwa kurier dostarczał moje paczki pod inny adres i zawszę się sprawa wyjaśniała w max 3dni a zazwyczaj kwestia godzin.

A co do e -krewetki to złego słowa nie powiem bo zakupy sa bardzo szybko wysyłane,towar dobrej jakości ,kontakt znakomity.



Od kiedy na czas transportu odpowiedzialność za paczkę ponosi nadawca?

Za paczkę odpowiada przewoznik który deklaruje terminowe dostarczenie paczki nie uszkodzonej pod wskazany adres.

Jak cos sie dzieje z paczka w trasie to ewentualne szkody pokrywa przewoźnik po reklamacji nadawcy .

Zawartość paczki to już odrebna kwestia za którą odpowiada nadawca ale nie o tym temat.

Lumia 640
raiders
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 344
Dołączył(a): Pt 13 maja, 2016 15:55

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez stan_shrimps » Pt 10 lut, 2017 13:59

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pr ... przesylke/

"Jeżeli rzecz sprzedana ma być wysłana konsumentowi, to przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma.

Ważne!
Sprzedawca nie może się uchylać od tej odpowiedzialności nawet wtedy, gdy do uszkodzenia przesyłki doszło z winy profesjonalnego przewoźnika (np. firmy kurierskiej), któremu powierzył dostawę.
Jeśli jednak przedsiębiorca nie miał wpływu na wybór przewoźnika, wygląda to inaczej. Kiedy to konsument decyduje i wybiera przewoźnika innego niż wskazany przez sprzedającego jako jedna z opcji, zwalnia go tym samym z odpowiedzialności za przesyłkę."

szach mat :D
stan_shrimps
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 387
Dołączył(a): Wt 26 mar, 2013 01:09

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez =Fresz= » Pt 10 lut, 2017 15:35

Dlatego wcześniej napisałem głupie prawo pisane na kolanie :-P i mówi to kupujący a nie sprzedający hehe
Avatar użytkownika
=Fresz=
Moderator
 
Posty: 7215
Dołączył(a): Cz 27 gru, 2007 21:16
Lokalizacja: Toruń

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez matu » Pt 10 lut, 2017 15:54

Sprzedający odpowiada za towar do momentu dostarczenia, i chociaż tu jest jasność.
A, że DPD to tragiczna firma to nie będę więcej komentował, wystarczy YT włączyć....
Avatar użytkownika
matu
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 1089
Dołączył(a): Cz 07 sie, 2014 16:30
Lokalizacja: Gdańsk

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez stan_shrimps » Pt 10 lut, 2017 16:28

=Fresz= napisał(a):Dlatego wcześniej napisałem głupie prawo pisane na kolanie :-P i mówi to kupujący a nie sprzedający hehe


ja mam mniej więcej 80/20% sprzedaż/zakup ale mimo że staram się kupować u sprawdzonych sprzedawców to wierz mi że 4/10 zakupów okazują się niewypałem, a przy próbie reklamacji 90% wali w h...a obciążając kupującego kosztami odesłania czy klauzulami zabronionymi w gwarancjach.

Ostatnio dostałem porysowane gogle narciarskie, markowe drogie-gość chciał żebym mu je odesłał na swój koszt to przepoleruje i będzie ok. Przy takim polerowaniu na powierzchni powstaje soczewka co może grozić wadą wzroku....po godzinnej rozmowie telefonicznej i paru h...ach na twarz udało mi się wynegocjować 35% rekompensaty, na którą czekałem 7 dni, dopiero interwencja pomogła. Mam uczulenie na nieuczciwych sprzedających mimo że sam jestem sprzedającym...
Ostatnio edytowano Pt 10 lut, 2017 18:05 przez stan_shrimps, łącznie edytowano 1 raz
stan_shrimps
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 387
Dołączył(a): Wt 26 mar, 2013 01:09

Re: e-krewetki - podejście do klienta_2

Postprzez =Fresz= » Pt 10 lut, 2017 16:37

Ja nie mam na myśli nieuczciwych sytuacji gdzie sprzedający stawia kota ogonem ;-) w przypadku e-krewetki było zupełnie inaczej.

Tym bardziej że
„Panie Piotrze;
Ten adres na który wysłano paczkę to adres mojej firmy.
Faktycznie chyba pomyłkowo wstawiłem ten adres zamiast mojego miejsca zamieszkania.
Jeżeli kurier był tam o godzinie 15:31 jak to jest napisane na stronie DPD to byłem na miejscu w firmie i mogłem tą przesyłkę odebrać. Odbieramy bardzo dużo przesyłek kurierskich, także może zdarzyło się nieporozumienie i przesyłka jest u nas w firmie.
Nie ma u nas w firmie nikogo o nazwisku Dxxxxxxx i nie wiem kto tą przesyłkę odebrał. Jutro rano zrobię małe dochodzenie i poinformuję Pana o rezultatach.”


Okazuje się że omyłkowo kupujący podał nie ten adres, a mało tego nie podał dokładnej nazwy firmy przez co GŁĄB kurier zostawił paczkę tam gdzie nie powinien. I to jest wina sprzedającego? :-P sprzedający ma myśleć za kupującego czy podaje prawidłowy adres?

Czytaliście pierwszy post ze zrozumieniem?
Avatar użytkownika
=Fresz=
Moderator
 
Posty: 7215
Dołączył(a): Cz 27 gru, 2007 21:16
Lokalizacja: Toruń

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do CAFE DEL MAR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron