Potrzebuje pomocy w starcie.

Moderator: =Fresz=

Potrzebuje pomocy w starcie.

Postprzez darekc » Wt 12 sty, 2016 21:03

Witam wszystkich. Akwarystyką zajmuję się od wielu lat, zaczynałem od zwykłego ogólnego zbiornika, poprzez roślinne, iwagumi, a kończąc na morszczyźnie. Urodziły mi się bliźniaczki i z hobby musiałem zrezygnować, wynieść się z pokoju dziewczynek ze sprzętem :(

Teraz pod pretekstem akwarium dla córek a ku uciesze mojej zamierzam zrobić kostkę 40x40x40 z czego na jednej ze ścian na szerokość 10cm będzie panel filtracyjny.

Tak to mniej więcej widzę

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jest jedno ale co mi się mniej podoba, muszą być rybki dla dzieci, więc z konkretnych krewetek muszę zrezygnować, z drugiej strony też nie chcę już się bawić w chemika jak w roślinnym, czy solniczce. Więc z krewetek muszę coś wybrać z rodzaju neocardina a z rybek będą to razbora erythromicron w ilość 10-15szt.

I teraz zaczynają się schody i pomimo jakiejś tam wiedzy akwarystycznej i tego co na tym forum przeczytałem potrzebuję Waszej pomocy w doborze sprzętu, obsady i roślinności.

1. Podłoże na pewno czarne, piasek kwarcowy czy bazalt? A może jednak jakieś aktywne?
2. Światło na pewno ledowe, najpierw myślałem o lampie Chihiros Crystal LED 401 ale czy aż tyle lumenów (1800lm) to nie za wiele jak nie będę nawoził, ani stosował Co2, więc jako alternatywa sporo tańsza, wybrałbym jedną lub dwie jak się zmieszczą Aquael LEDDY SMART 6W 6500K + 8000K, lub lampa DIY tylko nie wiem kompletnie ile watów power led powinna mieć taka lampa i jakie w zakresie barw, w zwykłym świetle W/L i wszystko jasne, kiedy światła mało a kiedy za dużo i kiedy nawozić :D
3. Z roślin jakieś małe microsorium i anubiasy nana i mchy do obsadzenia korzenia, kokosa i innych elementów na podłożu. I tu proszę również o podpowiedź paru gatunków prostych w uprawie, które by w miarę szybko rosły a nie wyglądały jak pospolita wgłębka :)