Pytania od nowicjusza

Moderator: =Fresz=

Pytania od nowicjusza

Postprzez mir3k » So 25 cze, 2016 21:32

Kochani Krewetkowi Wyjadacze (w skrócie KKW).
Jeżeli chodzi o krewetki w internecie jest zatrzęsienie informacji, niejednokrotnie sprzecznych. Pomóżcie uniknąć błędów mnie i mi podobnym akwarystycznym noob'om.
Wskażcie najbardziej rzeczowe tutoriale/publikacje/strony o początkach przygody z krewetkami. Każda rada od KKW jest cenna. Im więcej sprawdzonych informacji - tym lepiej! Proponuję wręcz stworzenie "przyklejonego" wątku z krewetkowym 101

Z mojej własnej perspektywy - utknąłem już na etapie samego pojemnika.
Wiem że chcę kostkę 30l (6mm szkło opti white) i wyczytałem że "shrimp set" od AquaEl nie jest dobrym pomysłem. Żeby mieć 100% pewności że dostanę OptiWhite, bez żadnej fuszerki - muszę skorzystać z usług optiwhite.pl ?
-filtr RO to chyba przesada jak na pierwsze (i tak małe) krewetkarium? Jakiś kaskadowy w to miejsce? (będę używać kranówki)
- niby jestem elektrykiem, ale o lampce do akwarium wiem tyle że barwę powinno mieć nie niższą niż 6000K. Można dostać coś z uniwersalną nogą do montażu? Czy może zamiast tego lepiej pokrywę ze świetlówką lub ledami?
- pokrywa to dla mnie zagwozdka. Dawno dawno temu, mój starszy brat nad akwarium kładł taflę szkła. Wyglądała szpetnie, ale z tego co pamiętam ograniczała parowanie i chyba miała chronić akwarium przed dostaniem się ewentualnego syfu z zewnątrz?
- waham się też przy wyborze samych krewetek i miejsca dystrybucji. Zoologicznych niby pełno, ale na allegro ludzie chwalą się że ich krewetki są zdrowsze/lepsze/ładniejsze/tańsze
- grzałka i termometr nie wiem czy będzą potrzebne. Generalnie w mieszkaniu mam 18+ ale strzeżonego... Wiadomo że jeżeli grzałka to z termostatem. Ale że akwarium małe, to może jakaś mata grzewcza jest lepszym pomysłem od standardowego walca montowanego na ścianie ?

Wiem że będę odwiedzać to forum regularnie. Mam tylko nadzieję że nie krewetki.org nie podzieli losu elektrody ;)