PILNE! pH a kolor krewetek

Z jakimi stworzeniami nasze pociechy są bezpieczne, a jakich powinny się bać.

Moderator: =Fresz=

PILNE! pH a kolor krewetek

Postprzez tropheus » N 11 mar, 2012 18:48

Witam, jestem tu nowa, a moja przygoda z krewetkami zacznie się w niecodzienny sposób.
Akwarystyką zajmuję się od 5 lat. Były (i są) to czarne wody. Mam jako takie doświadczenie z rybami, ale z krewetkami żadne.
Ale przechodząc do sedna. Przygotowuję się do olimpiady biologicznej. Pomyślałam, że moje zainteresowania akwarystyką mogę świetnie wykorzystać. Szukam tematu pracy badawczej na krewetkach. Na Wikipedii wyczytałam, że u amano pH wpływa na ubarwienie. Tylko jak? Czy macie z tym jakieś doświadczenie?
Jakie inne czynniki fizyczne wpływają na kolor lub wzrost (albo cokolwiek innego) u krewetek? Zależy mi, żeby to były jakieś popularne i tanie gatunki, bo potrzebuję ich min 30.
Bardzo proszę o szybką odpowiedź, bo na dostarczenie konspektu pracy mam czas do jutra. :)
Pozdrawiam
tropheus
tropheus
Potencjalny Maniak
 
Posty: 3
Dołączył(a): N 11 mar, 2012 18:40

Postprzez Bard » N 11 mar, 2012 19:48

Szybko sie zabierasz za robote, skoro jutro masz oddawać konspekt...no ale cóż..nie ogarniam dzisiejszej młodzieży chociaż sam jestem pare lat starszy jedynie ;P

Na kolor krewetek ma wpływ prawie wszystko, począwszy od d,iety, przez temperaturę, twardość, odczyn pH aż do SAMOPOCZUCIA i stanu zdrowie (moim zdaniem to ma największy wpływ na ich wybarwienie). Jakie krewety by się nadawały do "doświadczenia" ? hmmm nie wiem w jaki sposób chcesz je przeprowadzić.

Będziesz trzymać krewety w różnych warunkach? jeśli to planujesz to 90% krewetek odpada bo je po prostu pozabijasz.
Co w takim razie pozostaje? wszelkie formy kolorystyczne neocaridina.
Wytrzymalsze, i wybór spory white pearl, red cherry, yellowki i cholere jeszcze innych, możesz nawet wziąć na warsztat kundlowate heteropody.