Pierścienie pośrednie

Otwarta 24h/dobę 7 dni w tygodniu kawiarenka.
Dla tych którzy nigdy nie mają dosyć pisania

Moderator: =Fresz=

Pierścienie pośrednie

Postprzez cthulhu » So 08 paź, 2016 18:18

Nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam temat..

Mam problem z ustawieniem ostrości przy foceniu z użyciem pierścieni pośrednich.
Aparat to Canon EOS400D, obiektywy 15-85mm, F3,5-5,6 oraz stalka 50mm F1,4. Pierścienie zakupiłem jakieś niemarkowe. Zdjęcia robię na manualu, zgodnie z opisem użycia pierścieni, na wyświetlaczu jest brak jakichkolwiek parametrów (przesłona, czas naświetlania). Ostrość widoczna jest dopiero w wizjerze, która jest regulowana przez zbliżanie i oddalanie obiektywu od fotografowanej krewetki. Nie wiem w czym rzecz ale nie jestem w stanie uchwycić pełnej ostrości całego robala (może to kwestia światła ???). Robiłem sobie inne zdjęcia (pieniądze, napisy z opakowań itp) i tam ostrość wychodzi bez zarzutu. Nie jestem specem od fotografii macro, ale nie sądziłem również, że zrobienie zdjęcia krewetki będzie aż takim problemem. Podpowie może ktoś doświadczony od czego zależy dobre, ostre wykonanie zdjęcia przy użyciu tychże pierścieni. Poniżej przykładowe zdjęcie jakie mi wychodzą :-/
Obrazek
Avatar użytkownika
cthulhu
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 532
Dołączył(a): N 06 gru, 2015 08:52
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pierścienie pośrednie

Postprzez Inc0gnit0 » So 08 paź, 2016 18:20

pierścienie z przeniesieniem automatyki czy takie zwyczajne? widać potezne zniekształcenia niemal na całym kadrze taki efekt miałem gdy stosowałem soczewke x 10 i ty masz taki efekt gdy za "grubo" dasz pierścieni dodatkowo nakłada ci sie poruszenie zdjecia na to pomaga statyw + weżyk spustowy lub pilot l Obrazek
Avatar użytkownika
Inc0gnit0
Ciężkie Stadium Mani Krewetkowej
 
Posty: 2523
Dołączył(a): Pn 07 sty, 2013 21:06
Lokalizacja: Epi C entrum Hiroshima

Re: Pierścienie pośrednie

Postprzez cthulhu » So 08 paź, 2016 18:50