Krewetkarium w 60 l

Moderator: =Fresz=

Krewetkarium w 60 l

Postprzez Ludek » Pt 24 wrz, 2010 14:13

Mam wolne akwarium ok.60l (60*30*35). Postanowiłam w nim hodować ślimaki, a żeby je urozmaicić, to chcę dorzucić krewetki, z czasem może jakieś rybki.

Ponieważ jestem w tej dziedzinie zielona, bardzo proszę o pomoc jak się do tego zabrać.


Na razie mam:
1. akwarium
2. pokrywa + jarzeniówka (standard ze sklepu, więc nie za mocna)

Co należy dokupić?

1. podłoże, jakie, ile? Ok. 7 ltr będzie ok.?
Już wiem, że jakieś drobne. Podoba mi się ciemne.
Chciałaby takie, żeby było dobre i dla roślinek i dla krewetek.
Nie dysponuję na razie zbyt dużą gotówką, więc na razie wyłożenie 200 zł na podłoże odpada.

2. Na pewno filtr, jaki?
Muszę sprawdzić, w czeluściach piwnicy powinnam mieć kaskadowy. Używany był do 100l akwarium. Nada się, czy musi być słabszy?


3. Roślinki, w jakie krewetki lubią, a jakich unikać?
Ze względu na kiepskie oświetlenie, muszą być jakieś nie wymagające dużo światła.

4. krewetki, jakie są łatwe w hodowli na początek?

5. rybki, czy są jakieś, które zgodnie kooperują z krewetkami?

6.inne
jeśli jeszcze coś warto zainstalować to proszę o rady.


Może możecie polecić jakieś stronki dot. krewetek, które warto odwiedzić i poczytać.
Pozdrawiam,
Ludek
Ludek
Potencjalny Maniak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 24 wrz, 2010 08:19

Postprzez dziki » Pt 24 wrz, 2010 20:00

Witaj siostro

Teoretycznie ograniczają Cię tylko finanse i umiejętności kreowania krajobrazu. Zawsze byłem słaby rzeźbiarsko tak że ta umiejętność a w sumie jej brak czasem mocno doskwiera ^^

ad 1. podłoże
O podłożach napisano już bardzo wiele, przy ślimakach polecam żwirek, choć na wierzchnią warstwę, moje tylomele potrafią ryć w gruncie jak świdry tak że podłoże zawsze będzie mocno zruszone. Nie sądzę aby sprawdził się jakikolwiek substrat.