Proszę o pomoc w założeniu akwarium :)

Z jakimi stworzeniami nasze pociechy są bezpieczne, a jakich powinny się bać.

Moderator: =Fresz=

Proszę o pomoc w założeniu akwarium :)

Postprzez madziora » Wt 17 mar, 2009 15:33

Witam serdecznie, jestem osobą początkującą jeżeli chodzi o temat krewetek także bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość bo na pewno będę zadawać pytania dla których będą wręcz banalne :) Posiadam akwarium 18L i 30L , chciałabym w większym zrobić krewetką wspaniały domek, będą narazie zamieszkiwać z prętnikiem karłowatym i dwoma platkami, jak narazie wszystko jest ok i rybki ich nie męczą. Więc zaczne od kilku pytań:
Czy krewetki wychodzą z akwarium? - może to głupie ale na jakimś forum przeczytałam że tak...? Jakie roślinki mogłabym zamieścić przy oświetleniu 40W? Czy przed nowym uruchomieniem akwa, dokładniej chodzi o podłoże muszę odczekać dwa tyg? Czy mogę trzymać ze sobą red cherry i crystal red?? Z góry dziękuję za odpowiedzi i wyrozumiałość :)
Avatar użytkownika
madziora
Potencjalny Maniak
 
Posty: 13
Dołączył(a): Pn 16 mar, 2009 16:07

Postprzez batman-ka » Wt 17 mar, 2009 16:49

Crystal red wymagają niskiego pH co za tym idzie większość osób kupuje odpowiednie podłoże typu ADA lub AQUA SUBSTRATE II+,które samo obniża ph,oczywiście dobrze jest mieć też dostęp do wody RO(demineralizowanej wody o kh i gh=0)w celu mieszania jej z wodą z kranu,dla zapewnienia im większego komfortu.Można też użyć CO2 jak ktoś się na tym zna,bo skoki pH też nie wpływają dobrze na krewetki.
Jeżeli chodzi o red cherry i crystale -tak mogą być razem,ale redkę trzeba dostosować do crystala a nie na odwrót,generalnie red cherry woli wodę o pH 7,5 zwykłą i w takiej najlepiej się czuje ,a crystal pH 6-6,5 i niską twardość wody
Jeżeli się nie ma zbytnio kasy na inwestycje,to lepiej kupić żwir bazaltowy i kupić red cherry,babaulti lub yellow,white pearl lub red nose.Na forum jest tabelka co z czym się krzyżuje warto do niej zajrzeć.