Nneocaridina leży na boku - poszukiwanie przyczyny

Jak dbać o zdrowie naszych podopiecznych

Moderator: =Fresz=

Nneocaridina leży na boku - poszukiwanie przyczyny

Postprzez Shadowsong » Wt 14 kwi, 2015 17:28

Jestem jeszcze dość zielona w sprawach krewetkowych, dlatego proszę o pomoc w ustaleniu, co jest nie tak z moim zbiornikiem?
Zauważyłam, że jedna z moich yellowek leży na boku i nie rusza się. Coś podobnego zdarzyło się cztery tygodnie temu. Wtedy myślałam, że krewetka padła i usunęłam ją. Od tego czasu znalazłam ten temat:
http://krewetki.org/forum/viewtopic.php?f=35&t=1967
Robaczka próbuję reanimować w wiadrze z napowietrzaniem, a tymczasem zastanawiam się jaka mogła być przyczyna "zesztywnienia"? Krewetka nie straciła koloru, nie ma widocznych pęknięć w pancerzu (jak przy nieudanej wylince), tylko w okolicy odbytu ma ciemną plamkę i kreseczkę (wygląda jak uszkodzenie mechaniczne).
Parametry w zbiorniku nie zmieniły się od pomiaru 2 tyg. temu:
temp. 25,5-26,5°C
TDS 371 (zazwyczaj 365-375)
GH 10
KH 8
pH 7,5-8 (test wskazuje wartość pomiędzy)
NH4 0
NO2 0
NO3 0 (zazwyczaj 0-1)
Cu 0

EDIT: Kolejna krewetka leży na boku, macha odnóżami i nie ma siły wstać. Czyżby zatrucie? Wczoraj dolałam ok 1l wody. Niby odstana i testy nie wskazywały niczego niepokojącego, ale kto wie? Robię podmianę 50% na niestety nieodstaną wodę.
Avatar użytkownika
Shadowsong
Potencjalny Maniak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Cz 12 wrz, 2013 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nneocaridina leży na boku - poszukiwanie przyczyny

Postprzez Pethro » Śr 15 kwi, 2015 21:58

Ryzykujesz z tą surową wodą. A sinic już się pozbyłaś? niektóre z nich produkują dość silne toksyny.
Pethro
 

Re: Nneocaridina leży na boku - poszukiwanie przyczyny

Postprzez fisch18 » Pt 13 lis, 2015 08:31

Miałem sytuacje ze moja blue velvet leżała na boku. kiedy chciałem ja wyciągnąć nagle szybko odskoczyła i juz wszystko było ok. Odrazu przypomniał mi się filmik "UDUSILEM ZONE"
fisch18
Potencjalny Maniak
 
Posty: 2